måndag 6 oktober 2008

Hälsa..... vs belönning


källa; sydvatten.se

Ikväll kollade jag på Toppform m Blossom. Utformningen har ändrats, konceptet är kvar. - Hälsosammare livsstil. I denna säsong får vi följa två nionde klasser. Den ena klasses strävan efter en bättre kropp, hälsosammare kost. Den andra klassen är en fotbollsklass. De kan sin träning. I förra programmet mötes de i en hinderbana. Det var en bra stund mellan de olika klasserna. Nu skall klassen tränas upp för att i slutändan möta fotbollsklassen igen. Det kan bli intressant att följa. . I kvällens program fick de fisk till lunch. Det var sköna kommenterar om att de inte visste att fisk kunde vara så gott. Det känns som om Toppform tillhör de bättre kost program. Vissa program är lite väl hysteriksa. I slutet av detta program skall de möta fotbollsklassen igen m hinderbanan. Målet är att slå fotbollsklassen. Skön målsättning. Det handlar om en sund livstil. Blanda det goda m det onda.

Är det allr handlar om ?? För ett tag sedan tog de upp ämnet på Carin 21,30. När vi har tränat / varit duktiga vill vi belöna oss. Kan bara se till mig själv. Jag tillhör skaran som i perioder kommer in i ekorr hjulet m nyttig mat, träning, känner hur energin kommer krypande. Mår bättre. Fast nångång trillar jag dit. En godisbit, en kanelbulle, vin eller något annat gott som hör livet till. Vad är det som får oss att springa runt i detta ekorrhjul ? Blir det en högra livskvalite ? En frekvens i programet var, de stod i målet efter löprundan för att se vilka som nappade på erbjudandet m en bit princess tårta. Alla som var med i programmet nappande på erbjudandet som en smarrig tårtbit efter löprundan. Detta vet jag dock inte om jag hade sagt ja till. Är inte mycket för tårta. Hade de erbjudit mig en kanelbulle - det hade jag inte kunnat att motstå. En god kanelbulle är något som jag aldrig tackar nej till.

Något som jag måste bli bättre på är att äta fisk vegetarisk kost.

TREVLIG KVÄLL !

Inga kommentarer: