onsdag 17 september 2008

Göteborgsvarvet 2009.



Källa: Göteborgsposten


Den 16:e maj 2009 smäller det. Då går startskottet för 30:e ggr för ett av världens största halvmaror - Göteborgs varvet. Idag anmälde jag mig till denna halvmara igenom göteborgs gator. Sprang varvet för första ggr i år. Målet för nästa år kommer att vara att komma under den magiska gränsen 2 timmar. Min tid fr i år var 2,12 En del av tiden skall kapas igenom att jag skall vara bättre tränad, vet nu hur banan ser ut samt att jag kommer att komma i en bättre startgrupp. I år startade jag i sista gruppen. Eliten hade redan gått i mål när startskottet för min grupp var. Det var en lite mysko känsla att se eliten komma imål när jag själv inte hade startat.

Varvet är en enorm folkfest för både deltagare & publik.

Inga kommentarer: