måndag 29 september 2008


Nu i helgen var det bokmässan i stan. I går besökte vi den. Det var ett trevligt arrangemang m mycket männsikor, bra priser på böcker, magasin mm. Jag fyndande en hel del bland pocket böckerna, köpte fr författare som jag inte köpt utav innan, Arne Dahl, Jo Nesbo samt lite annat smått & gott. Återkommer om recensioner om de olika böckerna. Det var en trevlig start på dagen.

Efteråt åkte vi till mina goda vänner H & D & deras lilla dotter. Hade aldrig varit i deras hus & det var dags för P att träffa dem. Vi hade en mysig eftermiddag ute på landet. De bor ofantligt vackert ute på landet. Hösten har verkligen kommit m besked. Höstens färger är vackra enligt mig. Det var ett skönt lugn ute hos vännerna, som inte riktigt infinner sig i stan. Fast jag är inte helt säker på att jag hade velat på landet själv. Blir lätt lite ödsligt när mörkret kommer smygande.

Till middag gjorde jag kantarell & bacon pasta - det doftar höst det. Kantarellerna fick jag utan min goa vän H. Plockade av henne själv. Det var en ljuvligt god söndagsmiddag.

Trevlig kväll !!!

2 kommentarer:

Petchie75 sa...

Härligt med kantareller och nya böcker! Min syster jobbar på bokförlag och var på Bokmässan - så avis!!

Malin sa...

Kantareller är så gott!! Bokmässan var intressant. Förmodar att det var fullt upp i några dagar för din syster. MKt folk var det.